ارایه خدمات نوین شبکه و زیر ساخت

مرکز تلفن تحت شبکه یا VOIP

مرکز تلفن تحت شبکه یا VOIP

گوشی تلفن تحت شبکه یا VOIP  ، نوعی گوشی تلفن است که با استفاده از بستر شبکه ( شبکه داخلی یا اینترنت )، از طریق کابل یا به صورت بی سیم قادر به برقراری  تماس با امکانات بی شمار و کیفیتی قابل قبول می باشد و به فرایند انتقال صدا بر بستر شبکه اصطلاحاً Voice Over IP (VOIP ) می گویند که از طریق تکنولوژی های به روز حتی قادر به انجام مکالمه تصویری نیز می باشد . از امکانات و ویژگی های این مرکز تماس می توان به قابلیت های : تلفن گویا ، صف مکالمات ،  فکس ، قابلیت جذاب پیگیری مکالمات (Follow Me ) ، گزارش تماس ، ضبط مکالمات ، صندوق صوتی و هزاران قابلیت کاربردی دیگر اشاره نمود . 

تلفن تحت شبکه VOIP

کاربرد متداول تلفن های تحت شبکه

مرکز تلفن VOIP با توجه به امکانات بسیار عالی و تنوع خدمات بیشتر در سازمان ها و شرکت ها استفاده می شود . هر گوشی تلفن VOIP با توجه به امکانات و قابلیت هایی که دارد می تواند در بخش های مختلف یک سازمان مورد استفاده قرار گیرد . گوشی تلفن های رده منشی با توجه به امکانت موجود قابلیت مدیریت تعداد زیادی تماس مانند  انتقال یا در صف نگه داشتن آن ها را به عهده داشته باشند . 

گوشی های رده مدیریتی با قابلیت های متفاوت مانند : برخورداری از چند اکانت تلفن ( برای مثال قابلیت برقراری تماس با خطوط متفاوت از شهر های متفاوت ) ، قابلیت مزاحم نشوید (DND) ، برقراری کنفرانس صوتی یا تصویری ، ابزار مناسبی جهت مدیریت و نظارت بر کسب کار می باشد . 

برای  استفاده از تلفن VOIP باید بستر مناسب جهت این امر اماده و  نسبت به خرید سخت افزار و نرم افزار مناسب اقدام نمایید که نادین نت تمامی خدمات از جمله خدمات زیر ساخت ، دیتا سنتر ، سرور و انواع تلفن تحت شبکه را با تنوع و کیفیت بالا در اختیار شما می گذارد . 

تلفن تحت شبکه، مرکز سانترال

زیر ساخت مورد نیاز

مرکز تماس و تلفن های تحت شبکه یا VOIP  دارای قابلیت های بی شماری می باشد که مهمترین ویژگی آن عدم نیاز به سیم کشی مجزا است ، این مرکز تلفن نیازی به انجام سیم کشی مجزا برای تلفن نیست و از همان بستر شبکه موجود در سازمان برای برقراری ارتباط استفاده می کند و محدودیت های متراژ سیم کشی ، محل استقرار تلفن ( داخل یا خارج سازمان یا حتی شهری دیگر ) را مرتفع می نماید . 

Extensions

ویژگی ها

با استفاده از این ویژگی هنگام دریافت تماس از خارج سازمان ، فایل صوتی اختصاصی شما برای مخاطب پخش می شود و مخاطب را به سمت اپراتور یا واحد مربوطه هدایت میکند .

مهمترین ویژگی مرکز تلفن تحت شبکه یا VOIP امکان استفاده از سافت فون ها یا نرم افزار های تلفن روی کامپیوتر و لپ تاپ و حتی گوشی های موبایل است که قابلیت برقراری تماس و پاسخگویی تلفن از طریق نرم افزار به کارمندان می دهد.

در صورت تنظیم درست این ویژگی اگر تماس با کارمندان شرکت برقرار شد ، در صورت عدم پاسخگویی تماس در ابتدا( با توجه به تنظیمات انجام شده ) به داخلی های خاصی متصل و در صورت عدم پاسخگویی در نهایت به تلفن همراه اپراتور تماس حاصل می کند در این صورت تماس به هیچ عنوان از دست نمی رود

تلفن های تحت شبکه یا VOIP علاوه بر این که خود قابلیت برقراری کنفرانس با تعداد مشخصی افراد را دارند ، مرکز تماس ویپ نیز به صورت مجزا قابلیت ایجاد اتاق کنفرانس دارد تا کارمندان با شماره گیری آن وارد شوند و کنفرانس با قابلیت های بی نظیر برقرار گردد

با استفاده از این مرکز تماس قابلیت تماس تصویری بین داخلی ها و همچنین قابلیت ایجاد کنفرانس تصویری روی بستر اینترنت برای کارمندان برقرار است .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.